GESTIONAREA STRESULUI

 mental-disorder-stress-

Stresul a fost definit in diverse moduri de-a lungul anilor. Initial era considerat ca fiind o presiune a mediului inconjurator, ulterior ca fiind o tensiune inauntrul unei persoane. Acum se considera ca este o interactiune intre situatie si individ; este starea psihologica si fizica ce rezulta din insuficienta resurselor individului de a coopera cu necesitatile si presiunile unei situatii.

Definitia ceva mai compacta este cea de la HSE (Health and Safety Executive), care spune ca stresul este reactia adversa a persoanelor, reactie ce apare in urma presiunilor excesive ori a altor tipuri de cerinte/necesitati care le sunt impuse.

Cultura întreprinderii a generat un cost substanțial pentru mulți indivizi. Costul este capturat de un singur cuvânt ” stres”. Într-adevăr, stresul a găsit un loc ferm în lexiconul nostru modern ca „fast food„, telefoane mobile și CD-uri. ,, Este un job cu un nivel ridicat de stres„, atribuirea unui prestigiu ciudat al locului de munca. In cazul celora a căror capacitate de a face față problemelor de zi cu zi este în punctul de criză, conceptul de stres nu mai este unul ocazional; pentru ei, stresul poate fi tradus într-o durere formata din patru litere.

 

Gestionarea stresului

  • Recunoașterea simptomelor stresului este o măsură esențială care contribuie în luarea masurilor imediate  care pot  îmbunătăți situațiaapplication-pointing-worker-digital-stressed
  • Înțelegerea cauzelor și a surselor comune de stres la locul de muncă este esențială pentru a preveni ca aceastea să devină o problemă
  • Natura schimbătoare a economiei si a pietei face ca stresul să fie mai complex, variat și, eventual, mai frecvent – a te ocupa de el rapid, timpuriu și eficient este mai important acum decât oricând
  • Sunt o serie de tehnici și abordatori pentru gestionarea stresului personal

Simptome comportamentale și fizice ale stresului

 

 stressed-business-woman

Presiunea este motivantă, stimulantă și energizantă, dar când presiunea depășește capacitatea individului de a face față, atunci se trecein cealalta extrema –  STRESUL. Când un anumit număr de simptome comportamentale și fizice sunt întâlnite frecvent sau aproape întotdeauna de un individ, acesta poate indica faptul că a depasit bariera dintre simpla presiune și stres, care este dăunător.

 

Identificarea surselor de stres la locul de muncă

Odată ce un individ recunoaște că nu se confruntă cu presiunile cotidiene de la locul de munca, următorul pas în proces este de a identifica sursa (sursele) care provoaca stresul la locul de munca. Acest lucru este facut prin elaborarea unui plan de actiune, de catre individ, pentru a minimiza sau elimina excesul de presiune sau sursa de stres daunatoare.  Există, de asemenea, și domenii problematice mai importante, cum ar fi de a face față redundanței sau de a face fata unui șef agresiv sau de a încerca să faci față unei culturi corporative disfuncționale (de exemplu, ore de lucru excesive, stil de management autocrat)

Posibile cauze ale stresului la locul de munca

tipuri de simtome cauzate de stres

 

Stres personal: gestionarea problemelor zilnice

 time-management

Gestionarea timpului:

Dintre toate dificultățile zilnice cu care se confruntă managerii, unul dintre cele mai stresante este managementul timpului . Pierderile de timp se încadrează în mai multe categorii, necesitând soluții diferite.

Sfaturi pentru gestionarea eficienta a timpului

  • Impartirea sarcinilor copleșitoare pentru a fi mai usor de realizat.
  • Elaborarea unei liste prioritare „de realizat” cu toate sarcinile  care trebuie să fie finalizate pe termen scurt (adică, în săptămâna următoare) și pe termen lung.

Dezorganizarea: Persoanele care intră în această categorie sunt imediat recunoscute de mormantele de hârtie care formează baricade în jurul birourilor lor. Persoanele dezorganizate frecvent pierd sau sunt întârziate la întâlniri. Acești oameni rateaza frecvent sau întârzie la întâlniri. Acești oameni se gândesc adesea că problemele legate de muncă sunt cauzate mai degrabă de supraîncărcarea muncii decât de propriile lor abilități organizaționale: businessman-having-headache

Ei au nevoie sa:

  • Planifice eficient timpul  înainte de a lua măsuri
  • Sa urmeze o sarcină pe care sa o duca la bun sfarsit
  • Identificarea si planificarea timpului de lucru pentru a realiza sarcinile avute.

Neindemanarea: Persoanele care intră în această categorie sunt, de obicei, neclare în ceea ce privește sarcinile, responsabilitatile și obiectivele a ceea ce trebuie să facă. Ei speculează în mod constant și îndoiesc în interior ce ar trebui să facă mai degrabă decât să o facă. În principiu, ei nu dispun de asertibilitate și de comunicare. Cele două lucruri cele mai importante pe care trebuie să le facă sunt:

  • Învață să spui „Nu știu”, când nu știu nimic
  • Învață să spui că nu înțelegi când nu înțelegi o sarcină, un rol un obiectiv

 

Gestionarea interpunerilor

O altă sursă de stres personal la locul de muncă pentru mulți manageri sunt „întreruperile constante”, de la telefon, email, zgomotul colegilor etc.

Noua tehnologie

În ceea ce privește mesageria vocală, e-mailurile, telefoanele mobile etc., este important să se gestioneze tehnologia mai degrabă decat aceasta sa fie cea care gestioneaza. Există câteva reguli generale care se aplică fiecăruia dintre tehnologii cu care lucrează majoritatea și care creează presiuni personale inutile.

Pentru apeluri telefonice: apeluri telefonice importante – planificarea a ceea ce va fi spus și trebuie stiut dinainte termenul limită specific duratei unui apel.

Pentru mesageria vocală: utilizarea acestui lucru atunci când este necesar dar sa nu existe tentatia de a accesa mesajele vocale la fiecare zece minute.

E-mail brute: imprimați e-mailurile și apoi prioritizați-le în ordinea celor mai importante pentru a face față obiectivelor dvs., adesea indivizii răspund la e-mailuri în ordinea sosirii lor și nu în funcție de importanța acestora.

Pentru telefoane mobile: nu-l aveți în permanență pentru că ar putea întrerupe o întâlnire importantă sau o participare importantă.

Întreruperile la locul de munca apar din mai multe motive:
1. doriți să faceți schimb de informații
2. aveți nevoie de reasigurare sau clarificare
3. lipsa de încredere cu privire la o sarcină
4 persoana care intrerupe doreste o conversatie ocazionala pentru că are nevoie de o pauza sau este plictisita.

Natura schimbătoare a muncii

În cele din urmă, una dintre principalele surse de stres pentru manageri este faptul că locurile de muncă nu mai sunt pe viață – securitatea locului de muncă este un vestigiu al trecutului. Chiar dacă perspectiva de a-și desfășura o carieră determinată de șef, structura unei organizații stabile pare a fi descurajantă, dovezile de cercetare bazate pe experiențele schimbărilor de carieră la mijlocul vieții sugerează că satisfacția sporită a locurilor de muncă și a vieții este adesea înghețată de la o mutare la liberalizare și la o activitate independentă

Concluzie

În final, ar trebui să înțelegem cu adevărat ceea ce spunea scriitorul și criticul englez John Ruskin în 1851:

Pentru ca oamenii să fie fericiți în munca lor, aceste trei lucruri sunt necesare: locul de munca trebuie sa fie potrivit, nu trebuie sa ocupe mult timp și trebuie sa ofere un sentiment de succes.

 

Surse foto: aici, aici, aici, aici, aici,

 

###

contact@pharmapro.ro

https://www.facebook.com/PharmaPro.ro/

Facebook Comments

leave your comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Copyright by PharmaPro